Website pentru Autorul Nonfiction?

Bine te-am regasit drag scriitor… viitor sau poate deja… autor. Pentru astazi am pregatit un alt articol din seria “Scriitorii intreaba”. Data trecuta am discutat despre ce poate face un Writing & Book Coach pentru tine. Apropo’… sper ca ai citit informatiile. Acum, raspundem unei alte intrebari primite de la voi. Mai exact: este necesar un website pentru autorul nonfiction?

Intrebare:

De ce ar trebui un scriitor sau autor de carte sa aiba un website? Nu este suficienta prezenta pe retelele sociale? Si, daca este nevoie de un website pentru autorul nonfiction… ce elemente ar trebui sa aiba?

 

Website pentru Autorul de Carte
Website pentru Autorul Nonfiction

 

Raspunsul meu:

In primul rand fac o mentiune. Pentru mai multa claritate, spargem intrebarea in doua. Sunt doua aspecte destul de complexe care se intrepatrund si nu are sens sa scriem un articol cat o carte.

Incep cu o poveste. Scurta. Era in 2014, iunie.

Programasem deja lansarea primei mele carti “Feng Shui for Writers”. Gandisem totul in cele mai mici detalii. Evident, in actiunea lansarii intra si faimoasa platforma sociala FB. Asteptam cu infrigurare primul anunt si reactiile potentialilor cititori aflati in grupurile in care ma inscrisesem si activam constant.

In acele vremuri, habar nu aveam de existenta reclamelor online, algoritmii FB-ului erau mult mai prietenosi si, majoritatea prietenilor iti vedeau postarile. Spre deosebire de zilele noastre in care… nici macar 10% din cei inscrisi in lista ta nu vad cu ce te ocupi toata ziulica.

Fix in ziua lansarii… stupoare. Vreau sa fac primul anunt intr-un grup si… imi apare pe ecran un mesaj ce ma plezneste in plina fata. Stii tu, genul acela de plezneala ce te lasa nauc. Respectiv, nauca.

Mi-au trebuit cateva minute bune sa-mi revin. Dupa ce mi-au iesit ochii din orbite de citirea si recitirea cuvintelor buclucase, am reusit sa asimilez informatia.

Ma anunta FB clar si raspicat ca din acea clipa m-au bagat in jail (mai pe romaneste, puscarie) pentru 3 saptamani. Motivul? Un anonim le trimisese un denunt prin care… citez… “you are fake and don’t exist”. Si, uite asa, am aflat eu ca sunt o entitate ce nu exista… in ciuda aparentelor.

Subliniez… totul se intampla fix in prima zi a lansarii cartii. Pregatisem activitati pentru o luna. Iar eu, 3 saptamani nu aveam voie sa postez in faimoasa retea sociala. Faimoasa este si astazi, precum stii. Doar ca… parca e si mai incrancenata pe… noi astia care… ba existam, ba nu. Datorita anonimilor care… cu asta se ocupa tot timpul. ca deh… trebuie si ei sa-si hraneasca sufletul cu ceva.

Revenim.

Evident, am contactat imediat FB-ul si am raportat militareste ca… exist.

Crezi ca a pasat cuiva de zbieretele mele cazone?

Nici gand.

Anonimul anunt avea putere mai mare asupra lor, se pare.

M-au bagat intr-un tarziu in seama si mi-au cerut sa dovedesc ca exist. Intre noi fie vorba… banuiesc ca anonimului nu i-au cerut. Dar, in fine… astia suntem, astia defilam.

Tot ca la armata am spus “sa traiti, am inteles!” Si, m-am executat. Am trimis copie dupa buletinul de atunci. Nu le-a placut ca existam. Mi-au cerut si copia certificatului de nastere. Nici cu acela nu m-au crezut ca exist.

Intr-un final, li s-a facut mila de mine si au declarat ca exist.

Dar, legea e lege si nu aveau cum sa ma scoata din inchisoarea FB-ului. Pasamite, un denunt anonim are prioritate in fata oricaror acte doveditoare ale unei existente.

Acum… sa ne intelegem… in toata acea debandada organizationala in care brusc m-am trezit aruncata, nu pot spune ca supararea era elementul covarsitor. Mai degraba… nu ma puteam pototli din ras. Sa afli la aproape 50 ani (la acea vreme) ca nu existi… asta DA revelatia secolului!

Peste toate rasetele mele (mai drepte sau mai strambe), mi-am luat gandul de la actiunea de lansare in FB si… am mers inainte cu celelalte actiuni pregatite. Care, nu depindeau deloc de vreo retea sociala.

Rezultatul? Cartea a fost din prima zi best seller in Amazon. Dupa vreo saptamana a atins acelasi statut si in librariile Barnes and Noble.
Acum doua luni am publicat-o si in Romania. Aici nu a ajuns inca best seller. :-)))) Romanii nu prea cumpara carti in limba engleza. Presupun.

Feng shui for writers
CLICK pe carte pentru detalii

 

Si, in cazul in care te intrebi cum. Ei bine, raspunsul este foarte simplu. M-am folosit de puterea extraordinara pe care ti-o confera un website pentru autor. Mai exact, website pentru autorul nonfiction.

Si, nu doar un website ci… mult mai multe. Mai exact, 30. Facusem parteneriate cu bloggeri si influenceri pe zona de carte si organizasem in toate detaliile ceea ce se numeste Book Blog Tour.

Adica…

Timp de o luna, in fiecare zi un website aloca articolul de fond aparitiei cartii mele. Unii cu interviuri, altii cu prezentarea media kit-ului, altii cu recenzii… concursuri… cate si mai cate actiuni specifice fiecarui website partener.

Si, ca sa nu o mai lungesc… trec la raspunsul direct.

“De ce ar trebui un scriitor sau autor de carte sa aiba un website?”

Ei bine, pe de o parte… fix pentru situatii ca in povestea de mai sus. O retea sociala este un locsor caldut in spatiul virtual… pe care… nu-l detii. Ca atare, te poti trezi in fel de fel de situatii extreme care, nici macar nu depind de tine.

Pe de alta parte… daca, pe langa “meseria” de scriitor mai ai una in care dezvolti un business propriu… website-ul devine o conditie mandatorie pentru succesul brandului tau.

Adevaratele lucruri fierbinti… se intampla la tine acasa. In website-ul propriu, carevasazica. Acolo dansezi cum iti doreste inimioara. Acolo, tu si abonatii tai, creati adevarata legatura de suflet. In jurul afacerii tale si in jurul cartilor pe care le scrii si publici.

Pana la urma, un website este cartea ta de vizita digitala. Adica, de afaceri. Ea ofera vizitatorilor si potentialilor tai clienti informatii despre afacerea ta si ce poti face pentru ei. Indiferent ca esti antreprenor, coach, trainer sau terapeut.

Iar pentru cazul in care nu stii cum se cladeste un website si o relatie cu abonatii tai, te invit sa rezervi o sesiune de coaching cu mine (sau cu oricare alt specialist in domeniu). Sau mai multe, in functie de complexitatea subiectului abordat.

Si, pana data viitoare (cand raspundem la partea a doua a intrebarii… ce elemente trebuie sa aiba un website pentru autorul nonfiction)… spor si inspiratie sa ai!

 

 

SCRIE RASPUNS

Scrie comentariul tau!
Scrie numele tau aici